Tuesday, April 10, 2007

نه به اون شوری شور ، نه به این بی نمکی

به نظر شمااعتراض به 300 مهمتر بود یاخرابی مقبره کورش ؟
ما ایرانی ها جدا از اینکه همگی آخر سیاست و خدای مدیریت و نابغه در تصمیم گیری و حرف هیچ آدمی رو هم به عنوان حرف منطقی قبول نداریم خواص دیگری هم داریم که باعث ایرانی "تر" شدن مون میشه،از جمله اینکه بعضی وقتها از سوراخ سوزن رد می شیم، بعضی وقتها هم از در دروازه جا نمی شیم و بعضی وقتها هم روزملی (که اتفاقا اصلا هم روسی نیست) فن آوری صنعت هسته ای رو جشن می گیریم.
چند وقت پیش فیلم 300 رو به خاطر بیارید... واقعاٌ همگی در بادبان کردن خشتک مبارک کارگردان و نویسنده و سایر عوامل فیلم در داخل و خارج کشور همت گماردند و بطور شایسته هم صدای اعتراضمون به گوششون رسید و حالا به هر جهت توجیه شد یا نشد ولی فلیم یک فیلم کمیک بود و با توجه به تصاویر زننده ای که از ایرانیان باستان به بیننده عرضه می کرد ، دلالتی بر مستند بودن واقعه نداشت. در ثانی شما 4-5 سال دیگه رو در نظر بگیرید که هیچ کس دیگه از 300 حرفی نخواهد زد و از صفحه حافظه افکار عمومی پاک خواهد شد.
از اون طرف ما تاریخ جدا نشدنی ایران رو که نه حاصل کار هالی ووده و نه به دست روس ها ساخته شده که بخوایم به خاطرش جشن ملی بگیریم رو به امید خدا رها کردیم و علنا با سکوتمون اجازه می دیم یک مشت آدم احمق که با تاریخ و تمدن ایران کاملا بیگانه هستند هر غلطی که دلشون می خواد بکنن و صدای هیچ کس هم در نمی آد.
در همین زمینه بخوانید
آخه من می خوام بدونم مقبرهء کورش مال امروز و دیروز و 5سال 10 سال پیشه ؟
آیا این طوریه که تا 500 سال دیگه مقبره کورش از ذهن همگی پاک می شه ؟
آیا مقبره کورش و مجموعه تخت جمشید و صد البته اماکن باستانی دیگه چیزی غیر از پاره تن این کشور و ملتشه ؟
اگر همین تاریخ باستان رو هم از ایرانی ها بگیرن، دیگه برای ما چی میمونه ؟
متاسفانه رادیو ، تلویزیون ، روزنامه ها، وب لاگ ها و سایر رسانه ها عکس العمل جدی در قبال آبگیری سد سیوند انجام نداده اند اگر هم بوده جنبه عملی نداشته.حقشه که گامهای عملی در این مورد برداشته بشه و از پتیشن گرفته تا اعلامیه های اینترتنی در جهت جلوگیری از هر ضایعه ای که بخواد به تاریخ پر افتخار کشور لطمه وارد بکنه.