Friday, April 13, 2007

علم اعداد و خبر خوش هسته ای

1.پارسال پیارسال بود که در برنامه نود (فردوسی پور) قرار بود از بین مثلا 100,000 نفر شرکت کننده، به سه نفر، به قید قرعه جوایزی اهدا بشه. برای عادلانه تر بودن برنامه عادل خان، سه نفر هم ازمسئولین(کت و کلفت های) فوتبال مملکت در برنامه حضور داشتند. مجری برنامه موقع قرعه کشی از مسولین محترم به ترتیب خواست که هر کدوم یک عددی روبین 1 تا 100،0000 بخونن . نفر اول گفت 5 ؛ مجری از شخص دوم خواست برای قرعه بعدی یک عدد بالا را بخونه که عادلانه باشه ، شخص دوم گفت 102، بعد از اون مجری از نفر سوم خواست یک عدد خیلی بالا مثال بزنه و آقا مثال زدن 999! همین ، یعنی توی این جمع کسی نبود که بفهمه عدد بیشتر از 1000 هم هست که از 100,000 کوچکتر باشه ، خیلیه ها، نه ...!
2. چند سال پیش بود که طبق معمول 22 بهمن ها، ملت هم رفته بودن مشت محکم بزنن و برگردن خونه هاشون. اولین جمعه بعد از اون 22 بهمن ، یکی از همین امامهای نامحترم جمعه در راستای ستایش و سپاس از ملتی که درتظاهرات 22 بهمن شرکت کرده بودند فرمودند :" در راهپیمایی امسال نه تنها صد ها هزار نفر و نه تنها میلونها نفر بلکه شصـــــت و اندی هزار نفر در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند و..." . ملاحظه کنید عظمت عدد شصت و خرده ای هزار رو در برابر چند میلیون ...
3.یک جایی توی تقشه جغرافیایی جهان وجود داره که بعضی کشور ها(99.9999%جهان) به اسم کشور مستقل اسرائیل می شناسند و البته اکثر کشور های دیگه جهان مثل ایران،فلسطین و کشورحزب الله (0.001%جهان) از اون به اسم سرزمین اشعالی یاد می کنن. حالا کشور یا هرچی دیگه اسراییل مطابق آمار افشا شده در سال 1984 میلادی بالغ بر 250 کلاهک هسته ای داشته . این آمار همیشه از طرف مسئولین و زمامداران اسرائیل تکذیب شده و هیچ وقت مورد تایید قرار گرفته نشده . از اون طرف یک کشوری مثل ایران با وجود مذاکره و دیپلماسی تمام فشار جهانی و تحریم و بزن و بکوب و برو و بیا و این حرفا وجود داره که رئیس جمهورش میاد تو روز روشن جلو دنیا میگه نه تنها 5000 سانتریفوژ فعال داریم بلکه به غنی سازی صنعتی دست یافتیم !!! کمتر از 48 ساعت بعدش هم از طرف روس ها و آژانس بین المللی هسته ای اعلام می شه منظور از 5000 دستگاه همون چند صد دستگاهه و منظور از سطح غنی سازی همون سطح 3.5% هستش . در این مورد هم دست هموطنان عزیز روسی(فن آوری هسته ای ملی) و آژانس جیگر طلا درد نکنه که با آمارشون بلا رو از کشور ایران دور کردن.
نمونه های دیگه کاربرد اعداد رو مورد نرخ تورم ، بی کاری ، رشد اقتصادی و... بیابید.